اخبار 22 4 آذر 14008:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عملیات اجرایی مرحله نخست ایستگاه آبخوان کاشان آغاز شد

عملیات اجرایی مرحله نخست ایستگاه آبخوان کاشان آغاز شد

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: کاشان یکی از دشت هایی است که در منطقه گرم و خشک جغرافیایی قرار گرفته و حفظ منابع آب، تامین و استفاده درست از آن یک اصل مهم برای تمام شهروندان است.

علی اکبر مرتضایی شامگاه گذشته (پنج شنبه-۲۸ اسفندماه ) در آیین آغاز ساخت آبخوان بزرگ کاشان، اظهار کرد: با استفاده از طرح های آبخیزداری می توان تا حدود زیادی منابع آبی کاشان را مدیریت کرد، خوشبختانه در سال های گذشته برای انجام این مهم اقدامات خوبی شده که قابل تحسین است.

وی افزود: طرح تجهیز و ساخت ایستگاه آبخوان در کنار آزادراه کاشان-قم، با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به منطقه کاشان انجام خواهد شد و امیدواریم تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان در مورد مختصات طرح تصریح کرد: طول این طرح یک هزار و ۵۰۰ متر است و بیش از دو میلیون مترمکعب در این منبع قابل نگهداری است که این موضوع می تواند در مهار سیلاب های فصلی بسیار موثر باشد.

مرتضایی گفت: خوشبختانه میزان اعتبارات اختصاص یافته برای طرح های آبخیزداری به کاشان از ۷۷ میلیارد ریال در سال ۹۷ به بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است که این نشان از افزایش حدود ۳۹ درصدی اعتبارات کاشان در حوزه آبخیزداری در سال جاری نسبت به سال ۹۷ است.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *