اخبار 27 11 آذر 14009:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جمع آوری روزانه 650 تن “زباله” در کرمانشاه/ جلوی 2800 مورد ساخت و ساز “غیرمجاز” را گرفتیم

جمع آوری روزانه 650 تن "زباله" در کرمانشاه/ جلوی 2800 مورد ساخت و ساز "غیرمجاز" را گرفتیم

ایسنا/کرمانشاه معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری روزانه 450 تا 650 تن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد.

خسرو عیساییان در نشست خبری امروز (20 اسفند) با اشاره به کلانشهر شدن کرمانشاه، گفت: در حال حاضر این کلانشهر شدن فقط روی کاغذ است و در عمل هنوز دوران گذار را طی نکرده ایم، اما با تلاش صورت گرفته در مجموعه شهرداری، شهر کرمانشاه در مسیر این کلانشهر شدن به معنای واقعی قرار گرفته است.

وی یکی از عوامل اصلی در تبدیل شدن هرچه سریعترِ کرمانشاه به یک کلانشهر را همکاری و مشارکت مردم در پیشبرد امور شهر دانست و افزود: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که محل درآمد آن از خود شهر تامین می‌شود و هرچه مردم مشارکت داشته باشند، درآمدهای شهرداری افزایش یافته و به تبع خدمات رسانی در شهر هم ارتقا می یابد.

وی افزود: همه باید بدانند که خدمات شهری هم مثل سایر خدمات برق، آب، گاز و مخابرات و … است و همانطور که اگر هزینه این خدمات پرداخت نشود، خدمات رسانی به فرد قطع می شود، باید در بحث خدمات شهری هم به همین سمت برویم، چرا که اگر هزینه های خدمات شهری پرداخت نشود عملا درآمدی برای ارائه خدمات باقی نمی ماند.

جمع آوری روزانه 450 تا 650 تن “زباله” در شهر

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نظافت شهر را یکی از وظایف اصلی این معاونت عنوان کرد وافزود: در حال حاضر روزانه بطور میانگین 450 تا 650 تن زباله در سطح شهر جمع آوری می شود.

وی افزود: در روزهای پایانی سال این حجم زباله تا حدود 30 درصد هم افزایش می یابد و به تبع حجم کاری نیروهای خدمات شهری نیز افزایش چشمگیری می یابد.

عیساییان گفت: یکی از معضلات شهر کرمانشاه قرار دادن زباله در مخازن و جلوی درب منازل در ساعات مختلف روز است و همین امر موجب شده ما مجبور شویم که در سه شیفت کاری کار جمع آوری زباله ها را انجام دهیم.

وی افزود: هم اکنون جمع آوری زباله های شهر با 30 دستگاه خودروی حمل زباله انجام می شود و برای خدمات رسانی بهتر نیاز است که این تعداد به دو یا سه برابر افزایش یابد که در این راستا پیگیری هایی توسط شهردار در حال انجام است.

عیساییان گفت: چنانچه تعداد خودروهای حمل زباله افزایش یابد می‌توانیم فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم که مردم زباله هایشان را راس یک ساعت مشخص درب منزل گذاشته و کار جمع آوری آنها انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر با 30 دستگاه خودروی حمل زباله امکان جمع آوری تمام زباله های 88 محله شهر در یک ساعت مقرر امکانپذیر نیست و برنامه داریم از سال آینده و با تامین بیشتر خودروهای حمل زباله فرهنگ قرار دادن زباله درب منزل راس یک ساعت مشخص را در شهر پیگیری کنیم.

امسال جلوی 2800 مورد ساخت و ساز “غیرمجاز” را گرفتیم/ تعطیلی 4 روزه آرامستان های شهر

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه به بخشی از کار اجراییات شهرداری اشاره و تصریح کرد: کار اجراییات شهرداری در دو حوزه پلیس ساختمان و سد معبر پیگیری می شود که در روزهای آخر سال به دستور شهردار سعی شده با رافت بیشتری با دستفروشان برخورد شود، چرا که دغدغه معیشت آنها برای ما مهم است.

وی افزود: قطعا جمع آوری و ساماندهی دستفروشان را در دستور کار داریم، اما در این روزها که مشکلات اقتصادی هم بسیار است تلاش این است که انعطاف بیشتری داشته باشیم و از طرفی اجازه ایجاد مشکل برای تردد مردم و ایجاد ترافیک را هم توسط این افراد نمی دهیم.

عیساییان به خدمات اجراییات در حوزه پلیس ساختمان هم اشاره کرد و افزود: امسال اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و عملا از 2800 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر جلوگیری شده است.

وی افزود: تمرکز ما فقط در نقاط حاشیه شهر نیست و تمام نقاط شهر به دقت رصد می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم می توانند هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر را با شماره 137 به شهرداری گزارش دهند.

عیساییان اشاره‌ای به هم تعطیلی آرامستان های شهر در روزهای پنجشنبه و جمعه غریبان و پنجشنبه و جمعه آخرسال داشت و افزود: این اقدام برای حفظ جان و سلامت مردم است و اجازه ورود به افراد در این چهار روز داده نخواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: در تجمعات انتقال ویروس کرونا با شدت بیشتری صورت می گیرد، بنابراین افراد باید برای حفظ سلامت خود در روزهای دیگر هم از مراجعه به آرامستان ها خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *