اخبار 30 14 آذر 140011:19 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بناهای تاریخی فامنین سالم‌ هستند

بناهای تاریخی فامنین سالم‌ هستند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فامنین از سالم ماندن آثار تاریخی این شهرستان طی روزهای بارندگی خبر داد.
 
حمیدرضا زارعی درگفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، بیان کرد: طی اقدامات بازسازی آثار  تاریخی که در سال گذشته، به اعتبار یک میلیارد تومان انجام دادیم، این بناها امسال از آسیب ها در امان ماندند.
 
وی با اشاره به پل جهان آباد، بیان کرد: این پل را با اعتباری افزون بر 35 میلیون تومان در سال گذشته مرمت کردیم و امسال بعد از 15 سال بدون هیچ آسیبی احیا شده است.
 
زارعی با اشاره به اینکه برج خوش آباد که به گلشن نیز معروف است و مرمت و جداره سازی انجام شده در آن در سال گذشته، از نفوذ آب به داخل محوطه جلوگیری کرده است، گفت: حمام تاریخی فامنین که اداره میراث فرهنگی این شهرستان هم است، هیچ گونه آسیبی ندیده است.
 
وی با بیان اینکه سیلی که از منطقه راستگویان و روستای قلعه جوق عبور کرد، مردم این منطقه را با مشکل کمی مواجه ساخت، اظهار کرد: در سال گذشته 50 میلیون تومان برای کف سازی و سنگفرش و مرمت دیواره ها و کوچه های اصلی روستای قلعه جوق که از روستاهای هدف گردشگری نیز است، هزینه کردیم که مانع از نفوذ و تخریب منازل مردم شد.
 
زارعی با اشاره به مسجد تاریخی روستای گازران که به عنوان تنها اثر خشتی فامنین است، افزود: طی بارندگی های این مدت، رطوبت به طاق های این مسجد نفوذ کرده که مرمت این بنا در دستور کار قرار گرفته که اعتباری افزون بر 80 میلیون تومان نیاز است و از محل ستاد مدیریت بحران تأمین خواهد شد.
 
وی درباره برنامه های نوروزی نیز اعلام کرد: در نوروز سال 98، 23 برنامه بومی، آئینی و محلی برگزار شد همچنین در پنجشنبه آخر سال با همکاری مردم، نذورات جمع آوری و میان نیازمندان توزیع شد.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی فامنین با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری، مطرح کرد: برای پاسداشت این مراسم وبدون استفاده از مواد محترقه، در یک نقطه از شهرستان اسمی با برافروختن آتش و حضور مردم برگزار کردیم.
 
وی افزود: در تاریخ یک فروردین، افتتاح و راه اندازی کانکس ها و ایستگاه های صلواتی و پلیس و مراسم استقبال از نخستینمسافران نوروزی با اهدای گل و هدیه را انجام دادیم.
 
زارعی اظهار کرد: برنامه های نوروزخوانی، حکم خوانی و حاجی فیروز را در مدارس شهرستان و جنگ شادی و طناب کشی را در روستاهای قلعه جوق و زرقان با موسیقی محلی برگزار کردیم.
 
وی درباره مسابقات نوروزی عنوان کرد: مسابقه عکاسی سفره هفت سین با 700 اثر و سبزه آرایی با 250 اثر داشتیم که به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد و به احترام آسیب دیدگان سیل، مراسم جنگ نوروزی در تاریخ 8 فروردین را برگزار نکردیم.
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *