اخبار 34 19 آذر 140011:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پیش بینی برداشت 120 هزارتن گندم و جو از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود که بیش از 120 هزار تن گندم و جو از مزارع این استان برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد شهرام عسکری در نشست ستاد برداشت گندم و جو شهرستان گچساران افزود: در سال زراعی جاری 94هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان  به زیرکشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی بیان کرد: از این میزان بالغ بر 72 هزار هکتار زیرکشت گندم دیم و 22 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیش بینی می شود که بیش از 120 هزار تن گندم و جو از مزارع این استان برداشت خواهد شد.

عسکری عنوان کرد: امسال برای خرید تضمینی گندم و کلزا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶ مرکز خرید گندم و ۴ مرکز خرید کلزا پیش بینی شده است.

وی گفت: پیش بینی می شود 75 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان و 9 هزار تن گندم بذری از سوی شرکت غله خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: برای برداشت گندم در نیمه اول اردیبهشت به بیش از 250 دستگاه کمباین مهاجر نیاز است.

همچنین عبدالوهاب پورالحسینی، رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران نیز گفت: امسال بیش از 18 هزار و 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گچساران زیر کشت گندم آبی و دیم و جو رفته است.

وی افزود: از این میزان بالغ بر هشت هزارو 850 هکتار زیر کشت دیم، هشت هزار و 300 هکتار زیر کشت گندم آبی و یکهزارو 750 هکتار زیر کشت جو بوده است.

پور الحسینی ادامه داد: پیش بینی امسال بیش از 24 هزار تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران اضافه کرد: 650 هکتاراز اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است که پیش بینی می شود از این میزان اراضی بالغ بر یک هزار تن کلزار برداشت شود.

پورالحسینی اضافه کرد: محصول گندم شهرستان گچساران توسط 10 دستگاه کمباین موجود در شهرستان برداشت می شود و برای برداشت به موقع محصولات نیاز به 90دستگاه دیگر کمباین وجود دارد.منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *