اخبار 36 22 آذر 140012:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

از نظر تعداد شنوایی‌شناسان در آسیا و آفریقا نمونه هستیم

از نظر تعداد شنوایی‌شناسان در آسیا و آفریقا نمونه هستیم
دبیر علمی هجدهمین کنگره ملی شنوایی شناسی ایران گفت:  تعداد شنوایی‌شناسان در کشور ما بسیار زیاد است و حتی ما در آسیا و آفریقا نمونه هستیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، صبح امروز، گیتا موللی، هجدهمین کنگره ملی شنوایی شناسی ایران که در برج سپید مشهد برگزار شد مطرح کرد:  تعداد شنوایی‌شناسان درکشور ما بسیار زیاد است، که حتی ما در آسیا و آفریقا هم تک هستیم. تعداد شنوایی‌شناسان کشور ما با قاره‌های دیگر قابل قیاس است و این حجم از فارغ‌التحصیلان سرمایه عظیمی برای کشور ماست که تصمیم گرفتیم کنگره را به صورت کاملا تخصصی پیش ببریم.
وی افزود: برای این کنگره دو محور اصلی انتخاب شد. از جمله، اختلالات تعادل و سرگیجه و کم‌شنوایی کودکان.اختلالات تعادل، بخشی مرتبط با تشخیص و بخشی درمان و غربالگری است. 5 محور برای این کنگره در نظر گرفته شده که  برای هر زیر مجموعه دو محور اصلی انتخاب شد. و سه محور فرعی هم انتخاب شد. در این کنگره برای اولین بار در کشور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها  و دیگر اساتید این رشته دعوت شده‌است.
موللی در ارتباط با ساختار اجرایی این کنگره  مطرح کرد: در این کنگره، یک تیم ۲۵۰ نفره تشکیل دادیم و ۲۵۰ نفر از شنوایی‌شناسان کل کشور در ۱۰ کمیته تخصصی تقسیم شدند. بین کمیته‌ها انتخاباتی صورت گرفت و خود کمیته‌ها رئیس و نایب رئیس انتخاب کردند که ۸ رییس و۸ نایب رئیس داشتیم و کمیته سمعک و کاشت حلزون دو رئیس داشت.
دبیر علمی هجدهمین کنگره ملی شنوایی شناسی ایران  با بیان اینکه« در کنار دبیر علمی ۱۷ نفر از  اساتید به انتخاب خود و اعضا، برنامه‌ریزی‌ها را به عهده داشتند»، بیان کرد: تمام برنامه‌ها به انتخاب و نظر این کمیته‌ها بود. 200مقاله به دفتر انجمن رسید. که برای اولین‌بار تمام مقاله‌ها و ارتباطات به صورت انلاین انجام گرفت. هر نظری از هرکسی از هر جای کشور داشت سعی کردیم تا حد توانمان بها بدهیم.
استادیار مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال و گروه آموزشی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی خاطر نشان کرد: از این ۲۰۰ مقاله داوری‌ها بدون اسم توسط دو الی ۶ نفر از این کمیته تخصصی صورت گرفت و هیچ صورت‌گیری در پذیرش مقاله نداشتیم. حدود ۵۰ مقاله پذیرش سخنرانی آزاد دادیم و با رای کمیته‌ها از سخنران مدعو و کلیدی استفاده کردیم. که 20 سخنران مدعو در موضعات خاص مدنظر جامعه شنئایی‌شناسان داریم. ۲۱کارگاه تخصصی در این سال داریم.
موللی ادامه داد: حدود 10  میزگرد تخصصی داریم که  تمام موضوعات مورد نظر جامعه ادئولوژی بوده‌است. کهآخرین و برزوترین مباحث و کاربردی‌ترین‌ها را پوشش می‌دهد. در کنار این‌ها 3  میهمان خارجی، دکتر برن، دکتر لیلیام و خانم دکتر جکی سیمسون به ترتیب از ایلات متحده. دانمارک و استرالیا  در این همایش حضور دارند.
وی تصریح کرد: برای اولین‌بار به دلیل کاربردی‌ کردن کنگره و اینکه همه بدنه شنوایی شناسان در این کنگره سهم داشته باشند 11 رئیس مرکز کاشت حزون کشور ا در تیم علمی داشتیم و 86 مرکز کودک خانواده و کم‌شنوا در تصمیم‌گیری‌های ما حضور داشتند و جلسه تخصصی در روز سوم برای این مراکز اختصاص داده شده‌است.
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *