اخبار 38 24 آذر 14007:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتحادیه مشاغل تونس: به رئیس جمهور چک سفید امضا نمی‌دهیم/استقبال آمریکا از تصمیمات جدید قیس سعید

اتحادیه مشاغل تونس: به رئیس جمهور چک سفید امضا نمی‌دهیم/استقبال آمریکا از تصمیمات جدید قیس سعید

دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس اعلام کرد که نمی‌تواند به رئیس جمهور چک سفید امضا بدهد و باید شریک روند انتقال دموکراسی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس گفت: ما از اقدامات و روند ۲۵ ژوئیه حمایت می‌کنیم اما نمی توانیم به کسی چک سفید امضا بدهیم و باید شریک روند انتقال دموکراسی باشیم. زمانی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس می‌گوید فقط من باید حکمرانی کنم، ما باید تاکید کنیم که هرگز این مسئله را نمی‌پذیریم.

دوشنبه قیس سعید از ادامه سلب اختیارات پارلمان تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ خبر داد.

الطبوبی گفت: من امیدوار بودم که رئیس جمهور در سخنرانی‌اش به نیازهای مردم و فقر بپردازد اما به این موضوع نپرداخت. دولت درباره وخامت اوضاع صحبت می‌کند اما چرا به مردم صراحتاً این را نمی‌گوید. اتحادیه مشاغل تونس نمی‌تواند با کسی که به صورت یکطرفه می‌خواهد قدرت را در دست بگیرد همکاری کند و متحد شود چرا که مستقل است و هیچ کسی نمی‌تواند آن را رهبری کند.

در این راستا وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تصمیمات رئیس جمهور تونس درباره برگزاری همه پرسی قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان روند اصلاحات شفافی هستیم که شامل تمام جامعه مدنی تونس باشد. ما از آرمان‌های ملت تونس و خواسته‌هایشان برای تشکیل دولتی فعال و دموکراتیک و شفاف که حامی حقوق و آزادی‌ها باشد، حمایت می‌کنیم و همچنان به شراکت با تونس پایبند هستیم.

منبع: ايسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *