اخبار 40 29 آذر 14004:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهید مفتح ارزش‌های اسلامی را به دانشگاه آورد

شهید مفتح ارزش‌های اسلامی را به دانشگاه آورد

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: شهید مفتح معنویت و ارزش‌های اسلامی را به دانشگاه آورد و سعی کرد در بیداری جامعه نقش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد ۲۷ آذرماه در مراسم تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا یک دانشگاه کم نظیر است و دو وزیر متوالی به هیات دولت، معرفی کرده است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: امیدواریم این دانشگاه در علوم انسانی گسترش پیدا کند تا ترویج اسلام ناب را داشته باشیم.

وی در رابطه با روز وحدت حوزه و دانشگاه، مطرح کرد: شهید مفتح یک عالم ربانی بود که قبل از انقلاب برای مواجهه با نظام طاغوت هم‌سو با امام راحل حرکت کرد و در مسیر ایشان بود و سعی کرد در بیداری جامعه نقش داشته باشند.

استاندار همدان ادامه داد: یکی از افرادی که در جوش و خروش انقلاب نقشی بی‌بدیل داشت، شهید مفتح بود که عید فطر ۵۷ جوش و خروشی علیه نظام طاغوت به حرکت درآورد.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: این شخصیت ارزشمند، یک شخصیت حوزوی بود که در علوم دانشگاهی تبحر داشت.

وی با بیان اینکه نظام طاغوت می‌خواست دانشگاه را با فرهنگ غربی همسو کند، گفت: یکی از دلایلی که دانشگاه‌ها علیه نظام طاغوت بودند به خاطر دهن کجی نظام به فرهنگ بود و با توجه به وضعیت دانشگاه‌ها امام خمینی(ره) دستور صدور انقلاب فرهنگی را دادند و یک تحول در دانشگاه ایجاد شد.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: یکی از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه، شهید مفتح بود و با ارتباطی که با ساختار دانشگاه داشت، معنویت و ارزش‌های اسلامی را به دانشگاه آورد و به همین دلیل، دشمنان این سرزمین و معاندین، این عالم ربانی را مورد هدف قرار دادند.

وی با اشاره به ایجاد تحول در دانشگاه به وسیله انقلاب فرهنگی، گفت: انقلاب فرهنگی تحولی در دانشگاه ایجاد کرد و امروز ثمرات نظام ارزشمند را می‌بینیم. حضور روحانیت در دانشگاه، یک حضور ارزشمند و معنوی است و امیدواریم این نفوذ بتواند بیشتر شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *