اخبار 40 29 آذر 14002:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح جمع آوری معتادین متجاهر در قرچک اجرا شد

طرح جمع آوری معتادین متجاهر در قرچک اجرا شد
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/تهران ‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک از اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر خبر داد و گفت: طرح جمع آوری معتادین متجاهر در قرچک اجرا شد و در این راستا ۷۵ معتاد متجاهر به مرکز فشافویه ارجاع داده شدند.

‌حمیدرضا خدایی‌راد ظهر یکشنبه ۳ اسفند ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک افزود: با تلاش پلیس فتا، باند فروش مواد مخدر در فضای مجازی دستگیر شده و اکنون گروه سازمان یافته با اهداف سودجویانه ناشی از عرضه موادمخدر در شهرستان فعالیتی ندارند اما نیاز است مردم و ادارات، پلیس را در شناسایی موارد احتمالی و برخورد قاطع با متخلفان یاری دهند.

وی بیان کرد: اولین قدم برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی است که اداره آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه‌ها هرگز نباید از این وظیفه خطیر بخصوص در اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان غفلت کند.

این مسئول ادامه داد: اثربخشی تمامی برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر باید از سوی ادارات سنجیده شود؛ گاهی نیاز است به فراخور شرایط، جامعه هدف و وضعیت اجتماعی منطقه راهکارهای جدید پیاده و عملیاتی شوند.

معاون فرماندار شهرستان قرچک گفت: شناسایی افراد آسیب پذیر و استفاده از ابزارهای صحیح، ما را در اجرای برنامه‌ها و اهداف مربوطه بهتر یاری می کند، از این رو باید شناسایی‌ها فعال و کنشگر باشد.

معاون سیاسی نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک افزود: با تلاش پلیس فتا، باند فروش مواد مخدر در فضای مجازی دستگیر شده و اکنون گروه سازمان یافته با اهداف سودجویانه ناشی از عرضه موادمخدر در شهرستان فعالیتی ندارند، اما نیاز است مردم و ادارات، پلیس را در شناسایی موارد احتمالی و برخورد قاطع با متخلفان یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال راهی برای پیشگیری از اعتیاد است؛ از این رو یکی از سیاست گذاری‌های شهرستان تقویت زنجیره اشتغال بود که در این خصوص موفق عمل شده است.

خدایی‌راد افزود: برخورداری از سیاست اجتماعی باید لازمه کار تمامی مدیران شهرستان باشد، در قرچک اداره ای موفق خواهد بود که به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *