اخبار 43 5 دی 14007:44 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش برای خانه‌دار شدن تمام مددجویان قزوینی تا ۳ سال آینده

تلاش برای خانه‌دار شدن تمام مددجویان قزوینی تا ۳ سال آینده

ایسنا/قزوین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مسئله مسکن مددجویان باید مورد توجه قرار بگیرد امیدواریم ظرف سه سال آینده در استان قزوین خانواده‌ای دارای فرزند یتیم بدون مسکن نباشند، همچنین نباید یتیم بدون حامی در استان قزوین داشته باشیم چرا که مردم استان قزوین همکاری و تعامل خوبی دارند.

مرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان قزوین که امروز ۲۹ بهمن در مسجد شیخ‌الاسلام برگزار شد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب در بعد امنیتی اولین نهادی بود که به‌فرمان امام خمینی (ره) در ۲۳ بهمن ۵۷ تأسیس شد، این حکم برای برقراری امنیت و برخورد قاطع با ضدانقلاب کارساز بود.

وی افزود: کمیته امداد نیز دومین نهادی است که بعد از انقلاب در ۱۴ اسفند ۵۷ به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد، آرمان امام و انقلاب رسیدگی به نیازمندان و محرومین جامعه بود و این نگاه همچنان وجود دارد، در این میان نقش مردم بسیار پر رنگ بود و هم اکنون نیز مردمی کردن امدادرسانی از مهم‌ترین محورهای اصلی کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به شورای زکات، بیان کرد: در مصوبه شورای عالی زکات ۶۰ درصد جمع‌آوری زکات باید در راستای کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه شود، این میزان در استان قزوین ۷۳ درصد به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۸، در بودجه استان ۱۸ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زکات پیش‌بینی‌شده بود اما عملکرد آن ۲۰ میلیارد تومان بود، در سال جاری ۲۲ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است که هم‌اکنون این میزان به ۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

بختیاری بیان کرد: برای تحقق زکات سال ۹۸ در کشور، در بودجه حدود ۶۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود، برای سال ۹۹ هم در بودجه ۸۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تاکنون به ۱۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسیم که بخشی از آن نقدی و بخشی شامل اجناس است.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: سال ۹۸ مجموع کمک‌های مردمی استان قزوین ۷۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان بود، از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک مردم به کمیته امداد جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا حضور مردم در رزمایش‌ها کمک مؤمنانه بسیار پرشور بود، در ماه رمضان سال جاری در کل کشور کمک‌های مردم به کمیته امداد بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی بود که بی‌نظیر بود درحالی‌که سال‌های گذشته ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با صراحت از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی‌دستان با رعایت حرمت و تکریم را در اولویت قرار دهد، توانمندسازی در سه رکن اشتغال، مسکن و کار فرهنگی مورد توجه قرار گرفت. ‌

بختیاری عنوان کرد: این سه رکن برای خیلی از خیریه‌های بزرگ کشورهای دیگر الگو شده است و در مراودات و تعاملاتی که داشتیم، انتقال تجربه کمیته امداد برایشان خیلی مؤثر بود.

وی افزود: استان قزوین در حوزه اشتغال به‌خوبی کار کرده است به‌طوری‌که رتبه اول کشوری در این بخش را از آن خود کرده است، ۴۸۰۰ سهم اشتغال استان قزوین بوده که ۶۶۰۰ شغل ایجاد کرده است و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۱۵۰ درصد هدف محقق شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: مسئله مسکن مددجویان باید موردتوجه قرار بگیرد امیدواریم ظرف سه سال آینده در استان قزوین خانواده‌ای دارای فرزند یتیم بدون مسکن نباشند، همچنین نباید یتیم بدون حامی در استان قزوین داشته باشیم چراکه مردم استان قزوین همکاری و تعامل خوبی دارند.

وی خاطرنشان کرد:. سرانه حمایت از ایتام در استان قزوین ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۴۰ هزار تومان است که این امر بسیار قابل تقدیر است، درحالی‌که در برخی از استان‌ها این مبلغ ۹۰ هزار تومان است.

بختیاری یادآور شد: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مددجویان است که کمک مؤثری به اجرای عدالت در کشور خواهد کرد، ضمن اینکه ما حق منت‌گذاری نداریم و باید با تکریم رفتار کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *