اخبار 45 8 دی 14006:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خراسان جنوبی‌ها آخر هفته در انتظار گرد و خاک شدید باشند

خراسان جنوبی‌ها آخر هفته در انتظار گرد و خاک شدید باشند 

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش شدید تا بسیار شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی برای روزهای چهارشنبه تا جمعه (اول اسفند) پدیده غالب خواهد بود.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علاوه بر تشدید سرعت وزش باد، افزایش ابر و بارش پراکنده نیز در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: توده هوای ناپایدار جوی از عصر فردا (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی می‌شود و تا روز جمعه غالبا به صورت وزش باد شدید همراه با برخاستن گرد و خاک در منطقه فعال خواهد بود.

نخعی تصریح کرد: احتمال اختلال در تردد درون و برون شهری، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های غرس شده، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، خوسف، بیرجند، نهبندان، حاجی‌آباد زیرکوه، سربیشه، درمیان و قاینات منطقه اثر این سامانه است.

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران برای احتمال طوفان گرد و خاک شدید هشدار داد.

ابوالحسن میرجلیلی‌، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در استان طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته، از آنجایی که طبق پیش بینی‌ها طوفان و وزش باد شدید در روزهای یاد شده باعث خسارت به زیر ساخت‌های کشاورزی و دامی از جمله گلخانه‌ها و واحدهای دامی و همچنین درختان و باغ ها و حتی تابلو و علائم شهری خواهد شد، نیازمند تدابیر و تمهیدات ویژه است.

وی از مردم، کشاورزان و دامداران و بهره برداران این بخش خواست در این زمینه تدابیر پیشگیرانه بیندیشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *