اخبار 46 9 دی 14003:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزیدگان هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند

برگزیدگان هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام خواستار تداوم  و برگزاری باشکوتر سوگواره علمدار کربلا در سال های آینده در استان شد.

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» در مراسم اختتامیه سوگواره ملی علمدار کربلا، با بیان اینکه برخی مواقع از ضروریات دین غافل می شویم و به آن ها توجهی نداریم، اظهار کرد: توجه به ارزش ها و مفاهیم دینی سرنوشت ما را در این دنیا و دنیای آخرت مشخص می کند، قرار گرفتن در مسیر و سیره ائمه اطهار(ع) سرمایه ای بزرگ برای سعادت انسان است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زرق و برق دنیا انسان را غافل می کند، گفت: تواضع در برابر فقرا، توجه به فرائض دینی از جمله نماز و به ویژه نماز جمعه و جماعت، غافل نشدن از قیامت و زندگی اخروی و بهره گرفتن از آموزه های دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) می تواند انسان را از غفلت در این دنیا نجات دهد.

وی با بیان اینکه انسان هر آنچه در این دنیا کار خیر و نیک انجام دهد، زندگی اخروی خود را ساخته است، گفت: امید است که در ایام شیوع کرونا که بسیاری از روابط اجتماعی از جمله حضور در مساجد کاهش یافته و محدود شده است، تواضع ما در برابر فقرا و نیازمندان جامعه بیشتر شود و در این شرایط سخت از یاد نیازمندان غافل نشویم.

کریمی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا، تصریح کرد: برگزاری این سوگواره و حضور هنرمندان و بچه های مساجد  از سراسر کشور در عرصه های مختلف هنری در این سوگواره،  برای ما فرصتی ارزشمند است که بایستی در جهت معرفی توانمندی های استان از آن بهره گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به نقش مردم استان ایلام در ایام اربعین حسینی در پذیرایی و استقبال از زوار، ابراز کرد: اربعین حسینی و خادمی زائران عتبات عالیات  بهترین فرصت برای معرفی استان ایلام به عنوان مرکز خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی گفت: همه ما از اراددتمندان و مریدان آن حضرت هستیم و این سوگواره در رثای شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع)  برگزار می شود و یک ارتباط معنوی با توسل به آن حضرت در سطح جامعه برقرار می شود و این  یک هدف معنوی ارزشمند، تاثیر گذار و بابرکت خواهد بود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امید است این سوگواره در سال های آینده  با شکوه تر از امسال برگزار شود، ابراز کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی است که انسان با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  آشنا شود و برگزاری چنین برنامه های می تواند در آشنایی ما با معارف اهل بیت (ع) تاثیر گذار باشد.

کریمی تبار در ادامه خواستار توجه انسان به مسائل دینی و حضور حداکتری  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه های دینی، مذهبی و نماز جمعه شد.

وی در پایان با تقدیر از حمایت های ستاد کانون ها فرهنگی و هنری مساجد کشور  و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مشاور وزیر  و رئیس ستاد کانون های مساجد کشور  از این فعالیت ملی در استان ایلام، خواستار تداوم  و برگزاری باشکوتر این حرکت فرهنگی در سال های آینده در استان شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس رای هیئت داوران این سوگواره که با محوریت آواها و نواهای عاشورایی برگزار شده است، 6 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که با اهدای لوح تقدیر، تندیس سوگواره و جایزه نقدی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر این اساس امین گجری، جلال زارع، حجت الله کرم الهی، رضا سهرابی، علی رشیدی و علی اکبر صالحی از استان های کرمانشاه، فارس، لرستان و ایلام با رای هیئت داوران به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا معرفی شدند.

هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با موضوع آواها و نواهای عاشورایی با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) در ۳ بخش مداحی و نوحه‌خوانی، چاووش‌خوانی و لالایی‌خوانی برگزار شده است.

گفتنی است، بیش از 170 اثر در موضوعات اعلامی  از 11 استان کشور شامل استان های کرمان جنوب، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، ایلام، لرستان، اردبیل، خوزستان، همدان کهگیلویه و بوشهر  به دبیرخانه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام ارسال شده است.

سوگواره ملی علمدار کربلا با محوریت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) هر ساله به میزبانی استان ایلام در ایام اربعین حسینی با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و استان ایلام، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی آستان مقدس حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود.

این سوگواره در سال های گذشته با موضوع شعر و عکس عاشورایی و  در دو سال اخیر با محوریت آواها و نواهای عاشورایی   برگزار شده است که در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، ارسال اثر و برگزاری سوگواره در بستر فضای مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *