اخبار 50 15 دی 14007:14 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد محمود عباس به البرغوثی برای عدم کاندیداتوری در انتخابات تشکیلات خودگردان

پیشنهاد محمود عباس به البرغوثی برای عدم کاندیداتوری در انتخابات تشکیلات خودگردان

منابع خبری عبری اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی پیشنهاد داده است که از تصمیمش برای کاندید شدن در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده است که در مقابل دریافت مزایایی؛ از تمایل خود برای کاندید شدن در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

طبق این گزارش، این پیشنهاد توسط حسن الشیخ، وزیر فلسطینی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در جریان ملاقات وی با البرغوثی در زندان “هدریم” مطرح شده است.

این شبکه به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که حسن شیخ پیشنهاد مستقیم محمود عباس را به اطلاع البرغوثی رسانده و از او خواسته است که در مقابل قرار گرفتن در رأس فهرست کمیته مرکزی جنبش فتح در انتخابات پارلمانی و اختصاص اختیاری ۱۰ عضو این فهرست به وی و همچنین کمک مالی به خانواده‌اش؛ از کاندید شدن برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین منصرف شود.

طبق اعلام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این پیشنهاد پس از آن به البرغوثی داده شده است که نظرسنجی‌ها در کرانه باختری نشان داد که این اسیر فلسطینی از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار بوده و محبوبیت وی بیشتر از محمود عباس است.

طبق این گزارش، البرغوثی تا بدین لحظه پاسخ رسمی به پیشنهاد محمود عباس نداده است.

شبکه عبری زبان “کان” پنجشنبه به نقل از برخی منابع فلسطینی گزارش داد: اسرائیل به حسن الشیخ، وزیر فلسطینی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اجازه دیدار با البرغوثی در زندان را داد.

رسانه‌های عربی نیز ماه گذشته میلادی از قصد البرغوثی، اسیر فلسطینی و رهبر و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح برای کاندیدا شدن در انتخابات آتی ریاست تشکیلات خودگردان خبر داده بودند.

محمود عباس اواخر دی‌، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ ژوئیه ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ اوت (نهم شهریور) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *