اخبار 11 تیر 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

انتصابات ناآگاهانه و غیرکارشناسانه از شهردار قزوین بعید بود/ شهردار اجازه نزدیک شدن کارشناسان به شورا را نمی‌دهد

انتصابات ناآگاهانه و غیرکارشناسانه از شهردار قزوین بعید بود/ شهردار اجازه نزدیک شدن کارشناسان به شورا را نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر قزوین که روز گذشته برگزار شد، گفت: شفاف سازی و قانونمندی در تمام امورهای شهری باید سرلوحه مدیریت شهری و شورای شهر قرار گیرد، در همین راستا در حوزه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتی که بین مدیریت شهری و موسسه منتظران مهدی صورت گرفته، خواستار پاسخ کافی هستیم، این موضوع در پرسش از شهردار هم مطرح شده که تا امروز شاهد پاسخ کتبی یا حضور در صحن شورا نبودیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: لازم است شهردار اسناد مثبته موجود در این پرونده را در صحن شورا ارایه دهد، این پروژه به نام بزرگ حضرت مهدی(عج) زینت گرفته و باتوجه به اینکه تا امروز تمام هزینه‌های این پروژه فرهنگی و مذهبی شهرداری است، تا امروز یک طرفه از طرف مدیریت شهری هزینه شده، ضرورت دارد مردم در آینده از کیفیت این پروژه مطلع باشند.

ضرورت شفاف سازی پروژه منتظران مهدی

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه شهردار در سنوات قبل به عنوان مدیرعامل این موسسه با شهرداری مشارکت داشته و مدیران به او اعتماد داشتند، بدون هیچ شرط، پیمان و حتی یک تفاهم نامه، امتیازات خاصی مانند پنج قطعه زمین برای اجرای پروژه، بخشودگی جرایم ماده ۱۰۰ و اهدای زمین در بهترین نقطه شهر داده شده و ثبت هم نشده، این‌ها اشکال ندارد اما انتظار داریم برای شفاف سازی و قانونمندی در پروژه‌ها این مورد سرلوحه قرار گیرد و حتی در ایام تعطیل هم حاضر هستیم پای صحبت‌ها نشسته و مدارک را ببینیم.

در پی عزل و نصب‌های شهرداری شاهد حبس شیران در قفس هستیم

این عضو شورای شهر قزوین در ادامه با بیان اینکه عزل و نصب‌ها به عهده شورا نیست اما نظارت بر عهده شورا است، گفت: شورا وظیفه دارد نظارت کند تا عزل و نصب‌ها درست اتفاق بیفتد، شهردار ادعا دارند تغییرها محدود بوده، درخواست داریم در یک فرم، لیستی از تغییر و تحولات را ارائه کند.

وی ادامه داد: عزل و نصب‌های غیرکارشناسانه و ناعادلانه در برخی مدیریت‌ها، باعث حبس شیران در قفس شده، البته این اقدامات تغییری در حال این افراد توانمند، باسواد و باعرضه ایجاد نمی‌کند؛ بلکه آسیب متوجه مدیریت شهری خواهد بود و شهردار باید برای هر عزل و نصب به شورا جوابگو باشد.

اشدری با تشکر از اقدامات صورت گرفته مجموعه مدیریت شهری بویژه معاونت عمرانی برای پروژه کمربندی آیت الله باریک بین، اظهار کرد: این پروژه که در شرف افتتاح است حاصل زحمات مجموعه مدیریت شهری و شورا در این دوره و ادوار گذشته بوده از این رو لازم است در افتتاحیه آن از افراد ادوار گذشته هم دعوت شود، همچنین باید افتتاح پس از اتمام کامل پروژه صورت گیرد.

عزل مدیران در پی همراهی با شورای شهر

وی ادامه داد: به‌رغم تمام تذکرات صورت گرفته، شهردار به مدیران و کارشناسان زبده اجازه نمی‌دهد برای تسهیل امور و مشورت دادن به شورا نزدیک شوند و حتی شاهد بودیم مدیرانی که به اعضای شورا و کمیسیون‌ها نزدیک شدند در انتصاب و ادامه فعالیت به آن‌ها آسیب زده شود و حتی باعث شده آسیب‌های شخصیتی هم ببیند.

عضو شورای شهر قزوین با تاکید بر اینکه اگر از حق مدیران توانمند حمایت نکنم، نمی‌توانم از حق مردم هم حمایت کنم، گفت: حمایت کردن وظیفه شورا است، اما نمی‌دانیم شهردار، شورا و شهرداری را با کجا اشتباه گرفته، مدیریت شهری به تعامل با نهادهای مختلف نیاز دارد، شهردار باید اعلام کند با کدام دستگاه‌ها تعامل داشته است.

وی ادامه داد: شهر تشنه آرامش است، همواره که نقش جدید خلق می‌شود، آرامش شهر و شهروندان به هم می‌خورد و مدیریت شهری باید مدیریتی به روز، به سامان و عادلانه باشد و اگر این اتفاق نیفتد در شهر هم نمی‌توانیم عملکرد خوب داشته باشیم.

شورای شهر امور ناقص شهرداری را سامان می‌بخشد

اشدری اضافه کرد: امروز سر مردم منت می‌گذارید که در جنوب شهر پارک بانوان ایجاد شده و مدعی شده که همه چیز درست بوده؛ اما مجموعه شورا تا امروز مشغول رتق و فتق امور ناقص و وعده‌هایی است که شهرداری به مردم داده، مردم ما سزاوار خدمات صحیح، درست و کافی هستند.

وی گفت: قطعا در صورت انجام کارها شورای ولایی با شما همراه خواهد بود، زیرا آرامش شهروندان مد نظر ما است و پیشرفت شهر را آرزو دارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *