به گزارش باي رپورتاژ و به نقل از تکنوکرانچ تجربه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل پس از راه اندازی اولیه در بازارهای منتخب از جمله ایالات متحده، هند و ژاپن در سرتاسر جهان در حال گسترش است. از امروز، تجربه مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام SGE یا Search Generative Experience، در بیش از 120 کشور و منطقه جدید در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. همچنین از چهار زبان جدید پشتیبانی می کند: اسپانیایی، پرتغالی، کره ای و اندونزیایی.
این زبانها به سایر زبانهای پشتیبانیشده از جمله انگلیسی، هندی و ژاپنی میپیوندند. علاوه بر این، SGE شاهد پیشرفتهای جزئی دیگری نیز خواهد بود که از ایالات متحده شروع میشود، از نظر پرسیدن سؤالات بعدی و استفاده از ویژگیهایی مانند ترجمهها و تعاریف.
SGE که در اوایل سال جاری راه اندازی شد، پاسخ گوگل به بینگ چت، تجربه چت ربات هوش مصنوعی مبتنی بر OpenAI است که از طریق جستجوی بینگ و مرورگر اج مایکروسافت در دسترس است. مشابه با بینگ چت، SGE به کاربران وب اجازه می دهد با استفاده از زبان طبیعی با هوش مصنوعی تعامل داشته باشند. کاربران میتوانند سوالاتی بپرسند و پاسخهایی را دریافت کنند که فقط فهرستی از پیوندها نیست، همانطور که گوگل در طول تاریخ ارائه کرده است، بلکه پاسخهای کاملاً شکلی هستند که در جملات کامل و با ذکر منابع ارائه میشوند.
این تجربه بهطور پیوسته با ویژگیهای جدید بهروزرسانی شده است، از جمله خلاصههای مقالههای دارای دیوار پرداختی مبتنی بر هوش مصنوعی، تعاریف اصطلاحاتی که ممکن است در موضوعات خاصی با آنها آشنا نباشید (مانند STEM، اقتصاد، تاریخ و موارد دیگر)، بهبود در کدنویسی آن. -پاسخ های مرتبط، و همچنین توانایی تولید تصاویر و نوشتن پیش نویس، از جمله موارد دیگر. همچنین اخیراً به روی نوجوانان 13 تا 17 ساله ایالات متحده باز شد.
امروز، علاوه بر گسترش جهانی، گوگل آزمایش روش جدیدی را برای کاربران برای پرسیدن سوالات بعدی مستقیماً در صفحه نتایج جستجو آغاز خواهد کرد. گوگل میگوید اکنون، همانطور که یک موضوع را بررسی میکنید، میتوانید سوالات و نتایج جستجوی قبلی خود را مشاهده کنید، از جمله تبلیغات جستجو در اسلاتهای اختصاصی در سراسر صفحه. این شرکت این را به عنوان راهی آسانتر برای غوطهور شدن عمیقتر در یک موضوع میداند، اما در عین حال این است که مطمئن شود کسبوکار تبلیغاتش در عصر جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مرتبط باقی میماند.
این به روز رسانی برای اولین بار در ایالات متحده به زبان انگلیسی در هفته های آینده خواهد رسید.
بهبود دیگری در ویژگی ترجمه SGE است. وقتی از «جستجو» میخواهید عبارتی را ترجمه کند که برخی از کلمات میتوانند بیش از یک معنی احتمالی داشته باشند، میتوانید روی آن کلمات ضربه بزنید و معنایی را انتخاب کنید که به آنچه میخواهید بگویید مربوط میشود. این گزینه همچنین ممکن است زمانی ظاهر شود که شما نیاز به تعیین جنسیت برای یک کلمه خاص دارید.
این ویژگی در ابتدا برای ترجمه انگلیسی به اسپانیایی در هفته های آینده در اختیار کاربران ایالات متحده قرار می گیرد و کشورهای بیشتری در آینده به آن اضافه خواهند شد.
یک ترفند کوچک دیگر شامل ویژگی تعاریف جدید اضافه شده است که به کاربران امکان می دهد در مرورهای کلی مبتنی بر هوش مصنوعی، تعاریف کلمات ناآشنا را که در پاسخ ها در مورد موضوعات آموزشی انتخاب شده است، بپرسند. اکنون، علاوه بر علم، اقتصاد و تاریخ، میتوانید در زمینههایی مانند کدنویسی و اطلاعات سلامت نیز تعاریف بخواهید. در صورت موجود بودن، این کلمات برجسته میشوند، بنابراین میتوانید برای پیشنمایش تعریف و تصاویر مرتبط، ماوس را روی آنها نگه دارید.
این گزینه طی ماه آینده به زبان انگلیسی در ایالات متحده با کشورهای بیشتری برای دنبال کردن خواهد آمد.
Hema Budaraju، مدیر ارشد مدیریت محصول برای جستجوی گوگل، به TechCrunch می گوید: «ما در آغاز دوره طولانی نوآوری هستیم و از پیشرفت تاکنون هیجان زده هستیم. اکنون، حتی افراد بیشتری در سراسر جهان میتوانند از هوش مصنوعی مولد در جستجوی کمکهای روزمره استفاده کنند و ما مشتاق هستیم که در آینده به کشورهای بیشتری گسترش دهیم.»
برای مرجع، لیست کامل کشورها و سرزمین هایی که اکنون به SGE دسترسی دارند شامل موارد زیر است: