اخبار 25 دی 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه
کپی شد!
0

نگاهی به جت پرینتر و انواع آن

 

مقدمه 

در حال حاضر یکی از ملزومات مهم کارخانه ها و کارگاه های تولیدی دستگاه جت پرینتر است. این دستگاه ها به منظور ثبت اطلاعات لازم و متغیر بر روی مواد، سطوح مختلف و بسته بندی ها طراحی شده اند. یکی از شرکت هایی که ارائه دهنده چاپگرهای مختلف می باشد، «نیکسون جت» بوده که در این حوزه فعالیت وسیعی دارد. چنانچه قصد خرید یک دستگاه جت پرینتر ثابت یا انواع دیگر آن را دارید، با ما همراه باشید. در ادامه موضوعات مختلفی چون اهمیت، کاربرد، ویژگی ها و مزایا و معایب این دستگاه را با هم مورد نقد و مطالعه قرار می دهیم.

C:\Users\iland\Downloads\Untitled-160-1-510x510.jpg

پرینتر جت دستی

 

جت پرینتر را بیشتر بشناسیم! 

 

همین که این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اید، نشان می دهد با جت پرینتر آشنایی دارید. این دستگاه بیش از آنکه شما تصورش را بکنید، دارای ویژگی ها و خصوصیات متعددی است. شناخت این ویژگی ها باعث می شود تا شما به نحو شایسته ای در زمان خرید قدرت انتخاب پیدا کنید. همانطور که می دانید، دستگاه های چاپگر، به صورت بی سیم و با کمک کابل به رایانه اتصال پیدا می کنند. سپس با دریافت اسناد، تصاویر و … آن داده را روی مواد و سطوح مختلف نقش می بندند. از آنجا که در این سیستم قطعات مکانیکی و هیدرولیکی به کار رفته است به آن عنوان جت چاپگر نیز داده اند. 

قابل ذکر است، جت پرینتر را در خط تولید کارگاه ها و صنایع مختلفی به کار می برند  که در ادامه به صورت مستقل به آن خواهیم پرداخت. فقط همین نکته بس که وقتی محصول در مقابل این دستگاه قرار می گیرد، به این معنی است که به آخرین مرحله تولید یعنی بسته بندی رسیده است. پس از آن تا بازارهای فروش و خروج از خط تولید فاصله چندانی ندارد. 

C:\Users\iland\Downloads\840-1-1-600x450.jpg

 

پرینتر جت ثابت

 

جت پرینتر چه انواعی دارد؟ 

 

جت پرینتر دارای انواع مختلفی است. اینکه صاحبان از چه نوع و مدلی از آن استفاده نمایند، بستگی به نیاز و نوع حرفه آنها دارد. همچنین، این چاپگرها بر مبنای نوع کارکرد، موارد کاربردی و تیراژ چاپ قابل گروه بندی هستند. بر این اساس می توان چاپگرها را به انواع دستی، قابل حمل، جت پرینتر صنعتی و اتوماتیک و … دسته بندی کرد.

 

 

جت پرینتر دستی چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟ 

 

اگر به دنبال یک دستگاه ساده با تکنولوژی آسان و راحت می گردید، ما به شما جت پرینتر دستی را معرفی می کنیم. این چاپگرها برای کارگاه های تولیدی که میزان تولید محصول در آنها کم می باشد، مناسب هستند. پروسه چاپ اطلاعات بر روی سطوح و بسته بندی ها باید توسط اپراتور انجام گردد. دلیل این موضوع، عدم برخورداری از حسگر در این دستگاه ها می باشد. این پرینترهای دستی سنسور نداشته و لازم است محصول را در برابر آن گذاشت و با فشردن دکمه دستگاه، کار ثبت اطلاعات را انجام داد. این وسیله از جهت توانایی چاپ طرح های متنوع، هیچ تفاوتی با دیگر پرینتر ها ندارد. کاربر می تواند هر نقش و عبارتی را روی سطوح مورد نظر به چاپ برساند. همچنین جنس سطوح ، مواد و کالاها نیز برای این دستگاه اهمیتی نداشته و بر روی هر سطحی قابلیت چاپ را داراست. 

C:\Users\iland\Downloads\13.jpeg

پرینتر جت صنعتی

 

طول چاپ در جت پرینتر دستی به صورت نامحدود تعریف شده است. فقط از نظر قرار گرفتن دستگاه از جهت ارتفاع و میزان فاصله ای که با محصول دارد، دارای محدودیت هایی است. معمولا ارتفاع و بلندی چاپ، در این مدل سیستم ها حدود سیزده، بیست و شش و پنجاه و دو میلیمتر ارزیابی شده است. همچنین بعضی از سیستم های چاپگر، از شفت انکودر نیز برخوردار می باشند. انکودر موجب می شود تا کیفیت چاپ بهبود یافته و از کشیدن شدن رنگ یا به هم ریختگی عبارات و نقوش درج شده جلوگیری کند. 

C:\Users\iland\Downloads\572.jpg

پرینتر جت لیزری

 

جت پرینتر صنعتی و اتوماتیک چیست؟ 

 

جت پرینتر صنعتی یا تمام خودکار یک نوع چاپگر است که در صنایع و کارگاه های تولیدی بزرگ بسیار کارایی دارد. این مدل چاپگرها  بین مدیران و صاحبان صنایع بسیار محبوب بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. این دستگاه از یک حسگر برخوردار بوده که با کمک آن می تواند کالا را در برابر خود مشاهده کرده و پروسه چاپ را به انجام برساند. این حسگر که یک نوع چشم الکترونیکی است، روی هد دستگاه نصب شده است. این سنسور به خوبی قادر است، محصول را تشخیص داده و دستور چاپ اطلاعات را به بخش های دیگر ارسال کند. این چاپگرها از سرعت بالایی در چاپ برخوردار بوده و در مقایسه با دیگر مدل ها به خوبی فرایند چاپ را به سرعت به پایان می رسانند. دستگاه تمام خودکار اغلب در واحدهای صنعتی بزرگ که کالاها و محصولات از روی نقاله عبور می کنند، به کار می رود. 

جت پرینتر صنعتی یا تمام خودکار، از دقت بالایی برای تشخیص کالا نیز برخوردار است. از همین رو، دیگر نیازی نیست که کاربر آن را کنترل یا مدیریت کند. از نظر فرسایش و استهلاک نیز در مقایسه با انواع دیگر آن بسیار عالی توصیف شده است. این دستگاه های صنعتی مانند چاپگر دستی برای مواردی چون چاپ تاریخ، اطلاعات تولید، لوگو، نام شرکت و دیگر مشخصات به کار می رود. از همین رو، نقش آن در واحدهای بسته بندی، دارویی، پزشکی، صنایع غذایی و غیره بسیار پر رنگ می باشد. 

C:\Users\iland\Downloads\Egg-Jet-Printer-header-1024x345.jpg

امکان پرینت بر روی محصولات مختلف با دستگاه پرینتر جت

 

در هنگام خرید چاپگر به چه نکاتی باید توجه داشت؟ 

در هنگام خرید جت پرینتر حتما باید متناسب با شغل و حرفه ای که دارید، نوع دستگاه را انتخاب کنید. اگر هنگام خرید دستگاه از ویژگی های آن اطلاعات دقیقی داشته باشید، با اطمینان بیشتری اقدام به خرید خواهید کرد. حتما از کارشناس فروش درباره مصرف جوهر دستگاه سوالاتی بپرسید. دانستن اطلاعاتی درباره هد، حافظه های جانبی و دیگر مسائل می تواند خرید خوبی را برایتان رقم بزند. خرید جت چاپگر در هر نوع و مدلی نیاز به دانستن اطلاعات وسیعی دارد. بدون کمک مشاوران فروش و کارشناسانی که در این حوزه فعالیت دارند، خرید خوب و مطمئنی پیش رو نخواهید داشت. این متن که به کمک سئو سایت تنظیم شده است، کمک می کند تا اطلاعات دقیق و جامعی در زمینه خرید چاپگرهای حرفه ای و با کیفیت به دست آورید.

 
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *