بهروزرسانی پنگوئن عمدتاً علیه هرزنامههای وب با هدف بهینهسازی نتایج جستجو برای کاربران است. این بهبود با محتوای با کیفیت بالاتر و بهبود عملکرد فنی وب سایت به دست آمد.
وبسایتهایی که به دستورالعملهای وبمستر Google پایبند نیستند، تحت تأثیر بهروزرسانی پنگوئن قرار میگیرند (به عنوان مثال، خرید بک لینک یا دستکاری لینکها به روشی دیگر). در نسخههای قبلی، بهروزرسانی Google Penguin در صورت شناسایی وباسپم، ارزش کل دامنه را کاهش میداد. این جریمه سایت در نهایت می تواند منجر به حذف از ایندکس شود. امروزه فیلتر پنگوئن بر اساس URL کار می کند. اگر فیلتر با هرزنامه های وب مواجه شود، این می تواند منجر به از دست دادن رتبه برای صفحات فرعی منفرد شود.
با این حال، با معرفی بهروزرسانیهای مداوم، همیشه این احتمال وجود دارد که مجازاتهایی که برای وبسایتهای آسیبدیده اعمال میشود، سریعتر برداشته شود. زمانی که بهروزرسانیها هنوز به صورت دستی انجام میشد، رهایی از جریمه بسیار سختتر بود – این اغلب تا بهروزرسانی بعدی پنگوئن طول میکشید.
به روز رسانی پنگوئن پیامدهای گسترده ای برای دنیای سئو داشت. اگر بخش بزرگی از کار سئوکاران قبل از آن هنوز لینک بیلدینگ فعال و دریافت بک لینک از طریق ورودی مهمان یا تبادل لینک بود، لینک بیلدینگ از آن زمان سخت تر شده است. اکنون تلاشهای بیشتری برای استفاده از محتوای با کیفیت بالا برای افزایش پیوند داوطلبانه به وبسایت شما انجام میشود. در عین حال، کانال های بازاریابی دیگری مانند رسانه های اجتماعی به منظور افزایش دامنه وب سایت و در نتیجه دریافت بک لینک و ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند.
بر اساس «دستورالعملهای کیفیت» گوگل، وب هرزنامه به اشکال مختلف وجود دارد. بر اساس آن، تکنیک ها یا ویژگی های زیر به عنوان وب اسپم در نظر گرفته می شوند:
کسانی که متوجه می شوند وب سایت آنها تحت تأثیر پنگوئن قرار گرفته است باید فوراً روی تجزیه و تحلیل ساختار پیوند کار کنند. پیوندهای کاتالوگ های وب یا لینک های دریافتی از مزارع پیوند و همچنین محله بد می توانند منجر به کاهش ارزش شوند. یکی از شاخصهای مهم فعال شدن فیلتر پنگوئن، هشداری درباره «پیوندهای غیرطبیعی» است که گوگل از طریق کنسول جستجوی گوگل برای مدیران وبسایت ارسال میکند.
در این مورد، تلاشهای ایجاد لینک قبلی باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا پیامدهای Google Penguin برای وبسایتهای آسیبدیده به حداقل برسد.
یکی از گزینه ها این است که مدیران وب سایت ها به وب سایت های پیوند دهنده نامه بنویسند و درخواست حذف بک لینک ها را داشته باشند. فراتر از این، گوگل یک جایگزین با ابزار Disavow ارائه کرده است. با استفاده از این ابزار می توان بک لینک ها را مستقیماً نامعتبر اعلام کرد.