اخبار 20 2 آذر 14004:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده از نیروهای مستعد بومی باید در راس اولویت‌های استاندار باشد

استفاده از نیروهای مستعد بومی باید در راس اولویت‌های استاندار باشد

ایسنا/کردستان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نیروهای نخبه و توانمند بومی استان کردستان در اولویت‌های برنامه استاندار باشد چرا که نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی اجحاف در حق پتانسیل‌های استان است.

شیوا قاسمی‌پور امروز (اول آذر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان کردستان اظهار کرد: همبستگی، همدلی و یکپارچگی اساس توسعه و پیشرفت استان است؛ متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که جوانان توانمند کردستان کم‌ترین بهره را از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان می‌برند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس بیان کرد: نخبگان و جوانان استان می‌خواهند که در سطوح بالای کشور سهم داشته باشند و خدمت‌گذار نظام باشند.

وی عنوان کرد: امیدوارم در این دوره از نیروهای جوان کردستانی در سطح ملی استفاده شود، همچنین انتظار می‌رود استفاده از نیروهای نخبه و توانمند بومی استان کردستان در اولویت‌های برنامه استاندار باشد چرا که نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی اجحاف در حق پتانسیل‌های استان است.

قاسمی‌پور خطاب به استاندار جدید کردستان گفت: روحیه جوانی  خود را قدر بدانید و از شجاعت و جسارت بهره ببرید و با تمام قدرت برای مردم شریف کردستان تلاش کنید و بدانید که اگر نتوانید برای این مردم قدمی بردارید؛ پست‌ها و سمت‌ها هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در همه عرصه‌ها مدیران جسور و کاردان که نگاه حزبی ندارند و هدف آن‌ها خدمت به مردم است نه حفظ جایگاه و موفقیت، موفق‌تر هستند.

قاسمی‌پور اضافه کرد: در دولت‌های گذشته اقداماتی در راستای توسعه استان صورت گرفته است اما انتظار مردم از دولت دکتر رئیسی انجام کارهای بزرگ است.

وی تصریح کرد: اتمام پروژه‌هایی همچون کریدور شمال-جنوب، راه‌آهن همدان-سنندج، ساماندهی مرز بین‌المللی باشماق، فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در راستای اشتغالزایی، اجرایی نمودن منطقه آزاد تجاری، صنعتی و گردشگری مریوان-بانه، توسعه گردشگری استان با توجه به طبیعت بکر و خدادادی کردستان و ثبت جهانی اورامان، افزایش تخصیص آب به بخش کشاورزی، احداث زنجیره فولاد، اجرایی کردن عملیات طرح اشتغالزایی روستایی، ضرورت و اهمیت توجه ویژه به توسعه روستایی با توجه به نقش و جایگاه روستاها در فرآیند توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بین بردن فقر بیکاری مهاجرت و حاشیه‌نشینی و بسیاری از مسائل دیگر است و در نهایت شناسایی و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و محلی است.

قاسمی‌پور بیان کرد: در این راه لازم است که راهکارهای توسعه استان را شناخت و آن‌ها را اولویت‌بندی و شاخص‌هایی برای بهره‌وری پروژه‌ها تعریف کرد و براساس آن به تخصیص اعتبار و اجرای پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و … پرداخت.

وی یادآور شد: پیشرفت و توسعه چه در ابعاد اقتصادی چه در ابعاد اجتماعی و چه در ابعاد شخصی هزینه‌بردار است که نباید از آن ترسید.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان آمادگی خود را برای همراهی با استاندار جهت برون رفت از مشکلات استان اعلام می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *