هدف اصلی سروقامتان همدان صعود به لیگ برتر است

توسط

در
هدف اصلی سروقامتان همدان صعود به لیگ برتر است 

ایسنا/همدان پس از مدت‌ها شاهد حضور مقتدرانه یک تیم والیبال از استان همدان در سطح لیگ یک والیبال کشور بودیم و امیدهای والیبال دوستان همدانی بعد از خاموش شدن چراغ این رشته در استان زنده شد.

به گزارش ایسنا، تیم والیبال سروقامتان همدان در هفته نخست با کسب پیروزی دلچسب و سه بر صفر برابر تخت جمشید مرودشت، لیگ دسته یک مردان را مقتدرانه آغاز کرد.

فردا سه‌شنبه بازی های هفته دوم لیگ دسته یک والیبال کشور آغاز خواهد شد و تیم سروقامتان همدان در یک دیدار خارج از خانه به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.

شایان ذکر است سی‌امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران جام «سردار دل‌ها» با حضور ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی از روز جمعه ۲۸ آبان آغاز شد.

تیم‌های چادر ملو، شهداب جوان یزد، همای عقاب تهران، توپکا، قارتال سرعین، آریا تنکابن، افق قم، گیتی‌پسند اصفهان و کندوان شمال نور در گروه الف این رقابت‌ها با هم مسابقه می‌دهند.

در گروه ب نیز سروقامتان همدان، تخت‌جمشید مرودشت، وارنای گیلان، اسپورت هوشیار تبریز، مقاومت بسیج، گل‌گهر سیرجان، رعد پدافند هوایی، ستاره طبرستان نوشهر و ایرانشید چالوس تیم‌های شرکت کننده در مسابقات هستند.

در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف و حذفی صعود می‌کنند. مراحل پلی‌آف لیگ دسته یک مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد. دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۰ به صورت تک مسابقه است. قهرمان و نایب قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال سال ۱۴۰۱ را به دست خواهند آورد.

در این رقابت‌ها همانند سایر مسابقات والیبال، تعداد برد اولویت بر امتیاز دارد و تیم‌ها در جدول مسابقات ابتدا بر اساس تعداد پیروزی، امتیاز، معدل ست و معدل پوئن‌های کسب شده، رتبه‌بندی می‌شوند.

علی خبارگه، سرمربی تیم والیبال سروقامتان همدان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به حضور حمید بادامی نجات در سکان ریاست هیئت والیبال استان همدان، اظهار کرد: آقای بادامی تاکید زیادی داشتند که در سطح اول کشور حضور داشته باشیم. بنابراین تصمیم گرفته شده که در لیگ یک والیبال کشور یک تیم مقتدر و مدعی صعود تشکیل دهیم و پس از آن چند بازیکن سوپرلیگی (لیگ برتر) مثل آقای پوریا نودوست پور و پیمان نودوست پور و رضا مروتی را جذب تیم کردیم و در مجموع ۱۰ بازیکن غیربومی به تیم آورده شد و ۱۰ بازیکن دیگر ما بومی هستند.

وی ادامه داد: بازی بعدی ما فردا برابر تیم سیرجانی است و ما در راه سیرجان هستیم و هدف ما کسب حداکثر امتیاز و پیروزی در این مسابقه است. این تیم از لحاظ هزینه بسیار متمول است و همچنین بازیکنان خوب و مربی با دانشی را دارا است.

خبارگه اشاره کرد: ما تاکنون بازی دوستانه و تدارکاتی نداشتیم و همانطور که مستحضر هستید اولین بازی ما در لیگ که با کسب پیروزی مقتدرانه همراه بود اولین بازی بازیکنان ما در کنار یک‌دیگر بود.

سرمربی تیم والیبال سروقامتان همدان با بیان این که رسانه‌ها و مردم استان از تیم حمایت می‌کنند و به ما انرژی می‌دهند، تصریح کرد: تنها هدف ما صعود به لیگ برتر و حفظ ثبات در روند پیروزی هایمان خواهد بود. در صورت صعود تیم والیبال سروقامتان همدان به لیگ برتر، رشته ورزشی والیبال در همدان زنده خواهد شد و تمام بازیکنان همدانی شناخته شده در لیگ برتر نظیر آرمین‌تشکری، صابر جواهری و آرمین رنجبر به همدان بازمی‌گردند و مجددا در سطح بالای والیبال کشور حضوری قدرتمند خواهیم داشت.

خبارگه در پایان گفت: خوش‌بختانه برخلاف روندی که در سال‌های گذشته حاکم بود با حضور حمید بادامی (رئیس هیئت والیبال استان همدان) و مهدی محبی مسعود (مدیرعامل تیم والیبال سروقامتان همدان) و امید رحیمیان (سرپرست تیم والیبال سروقامتان همدان) جو خوبی در تیم حاکم شده است و حمایت‌های لازم صورت گرفته و امیدوارم با تداوم این روند به اهداف خود در این فصل دست پیدا کنیم و نزد مردم همدان روسفید و سربلند باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار ایسنا؛ سینا بیدمشکی


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *