اجتماعی 10 آبان 140110:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه
کپی شد!
0

مشاور مالی توانا و بهره گیری از خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی مجرب اساس موفقیت کسب و کار

 

مشاور مالی توانا و بهره گیری از خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی مجرب اساس موفقیت کسب و کار

عمده ترین نقش واحد مالی و خدمات حسابداری شرکت ها بررسی شرایط بازار، ثبت اسناد و تهیه گزارش های مالی، مشاوره مالی به شرکتها، معین کردن بودجه، مشارکت در برنامه ریزی در راستای اهداف آتی شرکت، انجام خدمات مالیاتی بر مبنای استاندارد سازمان امور مالیاتی ایران و مدیریت جریان نقدینگی می باشد.

اشتباهات معمول مدیران شرکت در بخش مالی شرکت

  • بدگمانی به شرکت های حسابداری و کارشناسان مربوطه

عده ای بر این باورند که خودشان می توانند امور خدمات حسابداری و امور خدمات مالیاتی شان را انجام دهند و بر اساس همان شیوه سنتی بازار و بدون درنظر گرفتن استاندارهای حسابداری و مالیاتی شروع به نوشتن دفاتر می کنند. اینگونه افراد مطلع نیستند که امور خدمات حسابداری و مالیاتی پیچیدگی های خود را دارد و خطای احتمالی آنها چه تاوان سنگینی خواهد داشت.

  • بی توجهی به فعالیت سازمانی و امور حسابداری

بررسی ها نشان می دهد که بیشتر افرادی که برای حل اختلاف مالیات ارزش افزوده به سازمان های مذکور مراجعه می کنند اشخاص حقیقی می باشند که علیرغم مبادلات تجاری که دارند اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی نکرده اند و از خدمات مالیاتی و یا خدمات حسابداری برای برون سپاری امور شان بهره نمی برند.

  • نداشتن اسناد مالی مثبته مخصوصا برای حل اختلافات مالیاتی

به دفعات مشاهده شده که مدیران و صاحبان کسب و کار پس از مراجعه به سازمان امور مالیاتی و مشاهده برگ تشخیص صادره با رقمی کاملا مغایر با تصوراتشان مواجه می شوند. مشکل این افراد از جایی شروع می شود که هیچ گونه اسناد و مدارک مستندی جهت دفاع از حقوقشان جهت ارایه ندارند و بایستی با توافق و یا طرح دعوی به مراحل بالاتر که نتیجه آن نیز به دلیل فقدان مدارک مطلوب نمیباشد پرونده سالی مالی مذکور را ببندند. تهیه اسناد مالی بر ساس استانداردهای حسابداری جهت اثبات درآمد، هزینه ها، خرید و سایر موارد مورد نیاز  بدون بهره گیری از خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی یک تیم مجرب کاری دشوار است.

  • داشتن تصور اشتباه درباره هزینه بالای خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی

هزینه ای که شرکت ها بابت داشتن یک سیستم مدون جهت خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی دقیق و منظم به شرکت های حسابداری پرداخت می کنند بسیار کمتراز مبالغی است که بابت مالیات و جریمه هایی که در قبال تکالیف قانونی باید بپردازند. همچنین در بسیاری از موارد هزینه پرداختی به شرکت حسابداری کمتر از استخدام و استقرار حسابدار توسط خود کسب و ار می باشد. لازم به ذکر است به دلیل تجربه کمتر مدیران در زمینه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی مدیریت شرکت ممکن است برداشت درستی از سطح توانایی و تخصص حسابدار استخدامی نداشته باشد و در آینده با مشکلات مالیاتی به دلیلی عدم تخصص کافی حسابدار استخدام شده توسط شرکت مواجه شود.

  • زمان رسیدگی

از دیگر موارد مهمی که خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی شرکت حسابداری را با حسابداری که شرکت استخدام میکند پشتیبانی و حضور در جلسه رسیدگی می باشد. با در نظر گرفتن این واقعیت که زمان ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی خرداد و تیر ماه سال بعد می باشد و رسیدگی به آن پرونده حدودا یکسال پس از پایان آن سال مالی می باشد چنانچه حسابداری که توسط شرکت استخدام شده است به هر دلیلی کار خود را ترک کند علنا هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با خدمات حسابداری و یا خدمات مالیاتی که انجام داده است ندارد. در حالیکه چنانچه خدمات مالیاتی مذکور آن سال مالی توسط شرکت مشاورین تهران و شرکا انجام شده باشد، شرکت متعهد به حضور در جلسه رسیدگی و حصول نتیجه مثبته آن سال مالی می باشد.

باتوجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت سریعی کرده و در شیوه های کسب و کار تغییراتی به وجود آمده، بالطبع قوانین تجارت هم تغییر یافته است. وجود رقبای قوی، شرکت های نوپا و یا شرکت های خارجی بازار کسب و کار را رقابتی تر و ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک را افزایش داده است. تمامی این تغییرات بخش مالی شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این شرایط کمک گرفتن از مشاوران آگاه و متخصص که با ارائه راهکارهای مناسب زمینه ساز ترقی و پیشرفت شرکت شوند، امری ضروریست. 

قطعا استمرار فعالیت و درآمد زایی بخش تجاری در گرو کمک گرفتن از یک موسسه حسابداری آگاه و باتجربه همراه با کارشناسان مالی متخصص می باشد.

کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی و مشاوره مدیریت مالی را از شرکت مشاورین تهران و شرکا بخواهید که با شناسایی و حل مشکلاتی که در مسیر پیشرفت تجاری شرکت ها بوجود می آید و با بررسی بخش های مالی و بازرگانی و انسانی به مدیران کمک شایانی خواهند کرد.

اهمیت مدیریت مالی

انحلال بسیاری از شرکت ها ناشی از ناکارآمدی مدیران مالی می باشد. مدیران آگاه و خبره  پیگیر شیوه هایی هستند تا تنظیم گزارش های مالی مطابق با استاندارهای سازمان امورمالیاتی باشد. همچنین ارایه گزارشات مدیریتی مطابق با زمینه فعالیت شرکت از قبیل گزارشات نقدینگی، سودآوری، سرمایه در گردش و غیره امری ضروری و بسیار مهم جهت تصمیم گیری های مهم مدیریت جهت استمرار و توسعه کسب و کار می باشد.

خدمات حسابداری منظم و دقیق با تنظیم اسناد مالی باعث سهولت رسیدگی ممیزین مالیاتی می شود و اطلاعات مالی با سرعت و دقت بیشتری در اختیار این افراد قرار می گیرد و تهیه صورت معاملات فصلی طبق استاندارد های سازمان امور مالیات باعث بهره مندی از برخی معافیت های مالیاتی می گردد.

چنانچه شرکت ها تکالیف مالیاتی خود را بصورت دقیق انجام ندهند و مغایرتی در آن تکالیف از قبیل معاملات فصلی، اظهارنامه ارزش افزوده، اظهارنامه عملکرد، سیستم حسابداری، دفاتر قانونی و سایر موارد رویت شود ممیز  مالیاتی قابلیت رد دفاتر، تعیین مالیات جدید و همچنین تعیین جریمه مذکور را دارد . در نتیجه تخصص و دقت در خدمات مالیاتی امری مهم در راستای فعالیت هر کسب و کاری می باشد.

از دیگر موارد مهم پس از بهره گیری از خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی شرکت مشاورین تهران و شرکا حصور در جلسات رسیدگی می باشد. تیم مجرب ای شرکت با توجه به تجربه بیش از 500 پرونده موفق در زمینه خدمات مالیاتی این اطمینان را می دهد که تا با ارایه مدارک با توجه به استانداردهای حسابداری و حصول نتیجه مورد نظر مدیریت پرونده را پیگیری و به نتیجه برساند.

بانک اطلاعات مالی دقیقی که شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا از سالهای قبل و پیش روی مشتریان تهیه می کنند، با بررسی اطلاعات و محاسبه درآمد، هزینه، سود و زیان، داریی، سرمایه، بدهی و تنظیم گزارش های متدوال به واحد مالی شرکت ها کمک می کنند تا تمامی این مراحل را با موقیت پشت سر بگذارند.

شرکت حسابداری مشاورین تهران و شرکا یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات حسابداری می باشد که با به‌روزترین و جدیدترین روش‌های حال حاضر دنیا، می‌تواند انواع خدمات حسابداری و مالی را برای شما انجام دهد. مشاوره مالی، تنظیم اظهارنامه مالیاتی، تعیین KPI ، اعزام حسابدار و از جمله سایر اقداماتی است که مشاورین تهران و شرکا به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *