گوگل پاندا چیست؟

توسط

در

تاریخ انتشار اولیه Google Panda: 23 فوریه 2011

هدف اعلام شده از به‌روزرسانی الگوریتم Google Panda، پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و کاهش حضور وب‌سایت‌های با کیفیت پایین در نتایج موتور جستجوی ارگانیک Google بود. در ابتدا با نام "کشاورز" نیز شناخته می شد. طبق گفته گوگل، عرضه اولیه پاندا در طول چند ماه، ۱۲ درصد از نتایج جستجوی زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد. ما 28 به روز رسانی داده پاندا را بین سال های 2011 تا 2015 دنبال کرده ایم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.png

ماشه برای پاندا

به روز رسانی الگوریتم پاندا به تعدادی از پدیده های مشکل ساز در SERP های گوگل پرداخته است، از جمله:

محتوای نازک – صفحات ضعیف با متن و منابع بسیار کم مرتبط یا محتوایی، مانند مجموعه‌ای از صفحات که انواع شرایط سلامتی را با تنها چند جمله در هر صفحه توصیف می‌کنند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.png

محتوای تکراری – محتوای کپی شده که در اینترنت در بیش از یک مکان ظاهر می شود. مشکلات محتوای تکراری نیز ممکن است در وب سایت شما اتفاق بیفتد، زمانی که چندین صفحه دارای متن یکسان با تغییرات کم یا بدون تغییر دارید. به عنوان مثال، یک شرکت دودکش‌شوی ممکن است 10 صفحه ایجاد کند، یکی برای هر شهری که کسب‌وکار خدمات ارائه می‌کند، با محتوایی که در همه صفحات تقریباً یکسان است و فقط نام شهرها عوض شده است (مثلاً «ما دودکش‌ها را در دنور تمیز می‌کنیم» در یک صفحه و «ما دودکش‌ها را در بولدر تمیز می‌کنیم» و در بعدی «دودکش‌ها را در آسپن تمیز می‌کنیم»).

محتوای با کیفیت پایین – صفحاتی که ارزش کمی برای خوانندگان انسانی ارائه می دهند زیرا اطلاعات عمیقی ندارند.

فقدان اقتدار/اعتماد – محتوای تولید شده توسط منابعی که قطعی یا تایید شده تلقی نمی شوند. یکی از نمایندگان گوگل اظهار داشت که سایت هایی که قصد دارند از تأثیر پاندا جلوگیری کنند باید به عنوان مقاماتی در موضوع و نهادهایی شناخته شوند که یک کاربر انسانی از دادن اطلاعات کارت اعتباری خود احساس راحتی می کند.

کشاورزی محتوا – تعداد زیادی صفحه با کیفیت پایین که اغلب از وب سایت های دیگر جمع آوری می شوند. به عنوان مثال، یک مزرعه محتوا ممکن است وب سایتی باشد که تعداد زیادی نویسنده را با دستمزد کم به کار می گیرد تا مقالات کوتاهی را که طیف وسیعی از پرسش های موتور جستجو را پوشش می دهد، تولید کند، محتوایی تولید کند که فاقد اعتبار و ارزش برای خوانندگان باشد، زیرا هدف اصلی آن است. صرفاً به دست آوردن رتبه بندی موتورهای جستجو برای هر عبارت قابل تصور است.

محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین (UGC) – نمونه ای از این نوع محتوای کم ارزش تولید شده توسط کاربر، وبلاگی است که پست های وبلاگ مهمان را منتشر می کند که کوتاه، پر از اشتباهات املایی و گرامری هستند و اطلاعات معتبری ندارند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.jpg

نسبت تبلیغات به محتوا بالا – صفحات بیشتر از تبلیغات پولی به جای محتوای اصلی تشکیل شده اند.

محتوای با کیفیت پایین پیرامون پیوندهای وابسته – محتوای ضعیف در اطراف پیوندهایی که به برنامه های وابسته پولی اشاره می کنند.

وب‌سایت‌های مسدود شده توسط کاربران – سایت‌هایی که کاربران انسانی یا مستقیماً در نتایج موتور جستجو مسدود می‌شوند یا با استفاده از افزونه مرورگر Chrome برای این کار مسدود می‌شوند که نشان‌دهنده کیفیت پایین است.

عبارت جستجوی عدم تطابق محتوا – صفحاتی که قول می‌دهند در صورت کلیک کردن روی آن‌ها در نتایج جستجو، پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهند، اما در انجام آن شکست خورده‌اند. به عنوان مثال، یک صفحه وب سایت ممکن است با عنوان "کوپن برای غذای کامل" باشد، اما وقتی روی آن کلیک می شود، ممکن است هیچ کوپنی وجود نداشته باشد یا فقط صفحه ای از تبلیغات وجود داشته باشد که منجر به ناامیدی شود.

چگونه می توانم بفهمم که پاندا به من ضربه زده است؟

یکی از علائم جریمه احتمالی پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب سایت شما یا رتبه بندی موتورهای جستجو است که با تاریخ شناخته شده به روز رسانی الگوریتم مرتبط است.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که بسیاری از چیزها می توانند منجر به از دست دادن رتبه و ترافیک شوند. اینها عبارتند از ظهور یک رقیب در بازار شما (ببینید چه کسی از شما بالاتر است تا ببینید آیا فرد جدیدی جلوتر از شما حرکت کرده است)، جریمه های دستی (کنسول جستجوی Google را برای مشکلات گزارش شده بررسی کنید)، کاهش فصلی مورد انتظار در علاقه مصرف کننده (مانند اسکی اسکی در ماه ژوئیه)، یا حتی یک به‌روزرسانی کاملاً متفاوت Google با آنچه که شما مشکوک هستید (مثلاً پنگوئن به جای پاندا).

هنگامی که یک به‌روزرسانی شناخته شده با نام رخ می‌دهد، مطالعه مستندات صنعت از شیوه‌هایی که در به‌روزرسانی ذکر شده است، مهم است. اگر از دست دادن رتبه‌بندی یا ترافیک شما با تاریخ مشخصی مطابقت دارد، این لیست‌های صنعتی از شیوه‌های بد را مرور کنید تا متوجه شوید که آیا آنها در وب سایت شما انجام می‌شوند یا خیر. سپس، اگر فکر می‌کنید ارتباطی بین شیوه‌های بد و به‌روزرسانی پیدا کرده‌اید، برای اصلاح وضعیت اقدام کنید.

هنوز مطمئن نیستید که پنالتی خورده اید یا خیر؟ این فلوچارت زیبا را بررسی کنید:

چگونه از پاندا ریکاوری کنیم

در صنعت سئو، پاندا مکرراً به عنوان یک به روز رسانی ذکر شده است که بازیابی از آن دشوار است. با این حال، با توجه به اینکه به‌روزرسانی پاندا عمدتاً به کیفیت وب‌سایت/محتوا وابسته است، مراحل بازیابی معمولاً به بهبود کیفیت بازمی‌گردد. اقدامات درمانی


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *